بازیابی سیستم عامل note book

امروزه از این دیوایس‌ها برای ذخیره‌سازی اطلاعات مهم کاری و شخصی استفاده می‌شود. ممکن‌است شرایطی رخ‌دهد که بخشی از اطلاعات ناخواسته از دست برود و پاک شود. درچنین شرایطی تا زمانی که اطلاعات جدیدی بر روی اطلاعات پاک شده قرار نگیرد، این اطلاعات قابل بازیابی می‌باشند. در note book ها وضع به‌همین منوال است. درصورتی که اطلاعات ذخیره‌شده در note book دچار مشکل شود و نیاز به بازیابی سیستم عامل note book باشد،قبل از هرگونه overwrite این‌کار را انجام دهید.
پس هرزمان که اطلاعاتی پاک شد و یا احساس کردید یکسری از اطلاعات شما، درجایی که باید باشند، نیستند، به‌هیچ‌وجه انتقال داده انجام ندهید. درصورتی‌که اطلاعات overwrite شود، بازیابی اطلاعات پاک‌شده تقریبا نزدیک به صفر است. حتی اگر اطلاعات بازیابی شوند احتمال خراب بودن اطلاعات بسیار بالا است.

بازیابی سیستم عامل note book

بازیابی سیستم عامل note book

عملیات بازیابی

عملیات بازیابی درحالت‌کلی، به دو قسمت تقسیم می‌شود:

  • حالت اول

زمانی است که کاربر بخشی از دیتای خود در سیستم عامل را ازدست داده است. و فقط خواهان این است که اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی کند.

  • حالت دوم

زمانی است که کاربر نیازدارد تا کل سیستم عامل خود را بازیابی کند. برای مثال نرم‌افزاری در سیستم عامل خود نصب دارد که دیگر امکان نصب مجدد این نرم افزار روی سیستم عامل دیگری را ندارد. و یا پسورد ورود به یک سری از حساب شخصی خود را در مرورگر خود سیو کرده است که از طریق دیگری دسترسی به آن‌ها ندارد. بنابراین نیاز است که سیستم عامل خود را به طور کامل به همراه دیتا بازیابی کند. این حالت سرویس بازیابی اطلاعات نامیده می‌شود.

کارشناسان ما در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا، این فرایند را برای شما انجام می‌دهند و سیستم عامل و اطلاعات شما را با ۱۰۰% دقت برای شما بازیابی می کنند.

اتفاق رایج این روزها؛پاک شدن اطلاعات

این روزها برای همه این اتفاق پیش آمده است که به طور تصادفی اطلاعات و داده‌های خود را پاک کرده باشند.

در این حالت کاربر دو راه پیش رو دارد:

  • راه اول

استفاده از نرم افزار های ریکاوری موجود در اینترنت. که درصورت عدم آشنایی با این نرم افزارها ،این کار توصیه نمیشود.

  • راه دوم

مراجعه به یک مرکز بازیابی اطلاعات قبل از انجام هرکاری. تا درخصوص مشکل پیش آمده مشاوره های لازم را دریافت کرده و بعد اقدام به تصمیم‌گیری کند.

تفاوت لپ تاپ و نوت بوک

اولین لپ‌تاپ‌ها در سال ۱۹۸۱ به بازار عرضه شدند که با نام osborne1 شناخته می‌شدند. صفحه نمایش این دستگاه پنج اینچ بود و کیبورد در کنار درب آن قرار داشت و وزن آن هم چیزی در حدود ۲۵ پوند بود.

اولین کامپیوترهای عرضه شده در سال 1981 به نام osborne1

اولین کامپیوترهای عرضه شده در سال ۱۹۸۱ به نام osborne1

تفاوت لپ‌تاپ و نوت‌بوک

اما از آن روزها، زمان زیادی می‌گذرد و امروزه لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها برای افرادی که کارهای تجاری انجام می‌دهند،دیوایس بسیار کارآمدی است. تفاوت بین لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها تا حدودی مبهم است. لپ‌تاپ‌ها ،کامپیوترهای کوچک و قابل‌حملی هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها روی پا قرار داد. امروزه لپ‌تاپ‌ها مکررا به عنوان کامپیوترهای نوت‌بوکی خوانده می‌شوند درحالیکه این دو دیوایس از نظر تکنیکی باهم متفاوت هستند. لپ‌تاپ‌ها از نظر سایز و وزن از نوت‌بوک‌ها بزرگ‌تر هستند، اما از نظر قابل‌حمل بودن به هم شبیه هستند و به راحتی در هرجایی قابل حمل هستند.

ابعاد لپ‌تاپ و نوت‌بوک

به طور معمول،لپ‌تاپ‌ها چیزی درحدود پنج پوند وزن و ۱.۵ تا ۲ اینچ ضخامت دارند. درصورتی‌که نوت‌بوک‌ها وزنی درحدود ۳ پوند یا کمتر دارند. ضخامت آن‌ها هم چیزی بین ۰.۵ تا ۱ اینچ است. نوت‌بوک‌ها و تبلت‌ها به دلیل صفحه‌نمایش کوچکتر که درحدود ۱۵ اینچ یا کمتر است، قابلیت حمل بیشتری دارند و در اکثر کیف‌های دستی جا می‌شوند.

قابلیت‌های سخت‌افزاری

نوت‌بوک‌ها بسیار سبک و کم‌ضخامت هستند و این به این معنی است که فلاپی دیسک یا سی‌دی درایو داخلی ندارد. و دارای حداقل امکان گرافیکی و یک مودم ادغام شده‌است. که درصورت نیاز به اینترنت، به‌راحتی می‌تواند به شبکه‌های اینترنت متصل شود. این درحالی است که لپ‌تاپ‌ها دارای گرافیک Nvidia GeForce یا ATI Radeon ، دی‌وی‌دی رایتر داخلی، مودم ادغام شده، قابلیت‌های شبکه و وای‌فای می‌باشند. ماندگاری باتری حداقل دو ساعت یا بیشتر است. کیبورد به اندازه کافی بزرگ و راحت برای کار کردن است. درنتیجه لپ‌تاپ‌ها قابلیت آپدیت‌کردن بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک