جدیدترین مقالات

اولین هارد دیسک PCle NVMe سیگیت در اجلاس جهانی OCP رونمایی شد. سیگیت در اجلاس جهانی OCP، این هفته هارد دیسکی را به نمایش گذاشت که از طریق رابط NVMe به مادربورد متصل می‌شود. محدود کردن اتصال سریع PCIe به سرعت دیسک‌های چرخان هارد دیسک، ممکن است منطقی به نظر نیاید، اما سیگت این درایو را برای کاربران درجه بالاتری درنظر گرفته است. با آتوپیا همراه باشید تا این دستگاه ذخیره سازی جدید را بررسی کنیم.

اولین هارد دیسک PCle NVMe سیگیت از راه رسید

اگرچه انتظار می‌رفت که در آینده‌ای نه چندان دور، استفاده از هارد دیسک‌های دارای قطعات مکانیکی کاهش یافته و به مرور استفاده از آن‌ها کم رنگ شود، سازندگان تصمیم گرفتند تا این دستگاه ذخیره سازی را توسعه داده و انقلابی در آن‌ها ایجاد کنند. این نسل جدید از هارد دیسک‌ها، انقلابی در صنعت دستگاه‌های ذخیره سازی مکانیکی ایجاد می‌کنند و آن‌ها در مسیر کاملا جدیدی قرار می‌دهند.

برای این منظور، سیگیت رابط NVMe را به هارد دیسک‌های مکانیکی اضافه کرد. سیگیت، جزئیات این پروژه را، از جمله نحوه این هارد درایو NVMe و مزایای احتمالی آن را در وبلاگ سایت خود قرار داده است. همچنین یک سند جداگانه وجود دارد که به جزئیات بیشتر در مورد مشخصات می‌پردازد که سیگیت قصد دارد آن را در سال‌های آینده در دسترس مشتریان قرار دهد.

اولین هارد دیسک NVMe سیگیت

رونمایی از اولین هارد دیسک NVMe

نمودارها نشان می‌دهد که این هارد درایو با استفاده از رابط‌های PCle3، PCle4 و محفظه‌های ثابت قابلیت اتصال به مادربورد را دارد. این هارد درایو به طور ذاتی مجهز به رابط NVMe است که دارای سه حالت گیرنده SATA، SAS و NVMe می‌باشد. سیگیت این هارد دیسک NVMe را اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۲ برای کاربران کلیدی خود که عمدتا دیتاسنترها هستند، روانه بازار می‌کند و پس از آن در سال ۲۰۲۴، این درایو به صورت تک و دو پورت به صورت عمده روانه بازار می‌شود.

هارد دیسک PCle NVMe یا درایوهای SSD NVMe؟ کدام یک بهتر است؟

شاید استفاده از رابط NVMe در هارد دیسک‌ها، ایده عجیبی باشد. مصرف کنندگان HDD های خود را به SSD تبدیل می‌کنند، چرا که فناوری حالت جامد می‌تواند داده‌ها را سریعتر بخواند و منتقل کند و اتصال NVMe نیز باعث افزایش سرعت می‌شود. به همین جهت، استفاده از اتصال NVMe برای یک هارد دیسک ممکن است هیچ مزیتی برای سرعت در مقایسه با درایوهای SSD نداشته باشد، و درواقع سیگیت هم در این باره توضیح خاصی ارائه نکرده است.

در عوض، سیگیت ادعا می‌کند که مزیت اصلی این کار، کاهش قیمت و ساده سازی است، به‌ویژه برای سرورها و ایستگاه‌های کاری که هنوز از هارد دیسک‌ها به دلیل مقرون به صرفه بودن، استفاده می‌کنند. همچنین، سیگیت اعلام کرد که این هارد دیسک های NVMeف مصرف انرژی بسیار پایینی دارند.

مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا

همین حالا برای دریافت مشاوره از کارشناسان ما، با ما تماس بگیرید.

بازیابی اطلاعات هارد دیسک خود را به ما بسپارید

در دنیایی که روز به روز به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رویم و تمام اطلاعات خود را در دستگاه‌های دیجیتالی مانند گوشی موبایل یا هاردهای اکسترنال نگهداری می‌کنیم، از دست رفتن اطلاعات فاجعه‌ای بسیار تلخ و در بعضی موارد جبران ناپذیر است. به همین منظور، انجام اقدامات پیشگیرانه برای محافظت اطلاعات، امری بسیار واجب و حیاتی است. در مواردی که احساس می‌کنید اتفاقی در شرف وقوع است، بهترین کار مراجعه به یک مرکز بازیابی اطلاعات و بررسی شرایط پیش آمده است.

کارشناسان ما در مجموعه آتوپیا، در سریع‌ترین زمان ممکن، دستگاه ذخیره سازی شما را آنالیز اولیه می‌کنند و شرایط و هزینه لازم برای انجام کار را به شما اعلام می‌کنند. شما نیز با توجه به تمام موارد، تصمیم نهایی را می‌گیرید.

مجموعه آتوپیا تا رسیدن به رضایت لخش ترین نتیجه، همراه شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک