جدیدترین مقالات

اخبار
۰

در پی حمله باج افزاری به بیمارستان دانشگاه دوسلدورف در آلمان، یک بیمار زن جان خود را از دست داد. احتمالا اولین قربانی ناشی از حملات باج افزاری در بیمارستان خواهد بود. طبق گزارش Associated Press، بیمارستان به دلیل حمله باج افزار، نتوانست بیمار اوژانسی را پذیرش کند و به یک مرکز بهداشتی در فاصله ۳۲ کیلومتری بیمارستان فرستاده شد. مرگ بیمار بر اثر حمله باج افزاری به یک بیمارستان در آلمان ، احتمالا اولین مرگ ناشی از حملات باج افزاری است.

مرگ یک بیمار بر اثر حمله باج افزاری به یک بیمارستان در آلمان

مرگ یک بیمار بر اثر حمله باج افزاری به یک بیمارستان در آلمان

بر اساس گزارشی از خبرگزاری آلمان RTL، حمله سایبری برای بیمارستان در نظر گرفته نشده بود. و درواقع هدف آن‌ها یکی از دانشگاه‌های اطراف بود. پس از آن‌که مقامات به مهاجمان اطلاع دادند که در اثر حمله بیمارستان از کار افتاده است، بلافاصله حمله را متوقف کردند.

به گزارش Andy Manoske:

این ممکن است اولین مرگ تأیید شده، ناشی از حمله سایبری به زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی باشد.

مراکز بهداشتی، همواره یکی از اهداف بزرگ برای حملات سایبری بوده است و سال‌هاست که کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده‌اند که اکثر بیمارستان‌ها برای این مسئله آماده نیستند. بیمارستان‌ها به دستگاه‌هایی مانند تجهیزات رادیولوژی و وسایل دیگر که اغلب به اینترنت متصل می‌شوند، متکی هستند و عملا بدون این ابزارها ، قادر به درمان بیماران نیستند.

Beau Woods، یکی از کارشناسان امنیت سایبری و نوآوری در زمینه امنیت سایبری در شورای آتلانتیک، سال گذشته به The Verge اعلام کرد:

اگر سیستم‌ها از طریق اینترنت، به دلیل یک حمله یا حادثه خراب شوند، می تواند تأثیر زیادی بر مراقبت از بیمار داشته باشد.

حتی اگر حمله، مستقیما دستگاه‌های پزشکی را تحت تاثیر قرار ندهد و به‌جای آن اطلاعات بیماران را هدف قرار دهد هم نتایج زیان‌باری خواهد داشت. بر اساس تحقیقی، نرخ مرگ و میر ناشی حملات قلبی بعد از نفوذ به اطلاعات افزایش یافته است و احتمالاً به این دلیل است که بیمارستان‌ها مجبورند منابع را برای پاسخگویی به حمله یا نرم افزار را به روشی که بر نحوه عملکرد پزشکان تاثیر می‌گذارد، تغییر دهد. حملات سایبری بزرگ مانند حمله سایبری wannacry در سال ۲۰۱۷، توانسته‌اند باعث قطع شدن سیستم بیمارستان‌های بزرگ شوند. برای مثال باج افزار wannacry، خدمات بهداشتی ملی بیمارستان انگلستان را قطع کرده است. البته هیچ کدام از این حملات، منجر به مرگ افراد نشده بود.

خبرنگار دیگری دررابطه با این حمله باج افزار ، به این صورت گزارش می‌دهد:

بیماری در اثر حمله باج افزاری به یک بیمارستان آلمانی، جان خود را از دست داد. حمله باج افزاری منجر به ایجاد تاخیر در ارائه خدمات نجات‌دهنده شد. به نظر می‌رسد که نگرانی‌های متخصصان امنیت سایبری مراقبت های بهداشتی به حقیقت پیوسته است.

مقامات آلمان، هنوز در حال بررسی مرگ این بیمار زن می‌باشند.
اگر مشخص شود که انتقال این بیمار به بیمارستانی دیگر، عامل مرگ او بوده است، پلیس می‌تواند حمله سایبری را به عنوان یک قتل قلمداد کند.

حمله باج افزاری، جان یک بیمار را گرفت

حمله باج افزار ، جان یک بیمار را گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک