بازیابی اطلاعات SD CARD

SD CARD یا Security Digital Card، دیوایسی برای ذخیره‌سازی حجم اضافی اطلاعات شما می‌باشد. SD Card ها در دیوایس‌های متحرک مانند دوربین و گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. SD CARD ها راحت‌ترین راه ممکن برای ذخیره‌سازی داده و سریع‌ترین راه دستیابی به اطلاعات را برای شما فراهم می‌کنند. درصورتی که اطلاعات شما دچار مشکل شود،نیاز است تا بازیابی اطلاعات رم را انجام دهید.

بازیابی اطلاعات SD CARD

بازیابی اطلاعات SD CARD

دلایل اصلی عدم کارکرد SD CARD

SD CARDها هم مانند سایر دیوایس‌های ذخیره‌سازی در معرض خرابی و عدم کارکرد می‌باشند. که در نتیجه منجر به عدم‌دسترسی به داده‌ها و بازیابی اطلاعات رم می‌شود.
در این مقاله به شرح دلایلی که منجر به عدم دسترسی می‌شود، می‌پردازیم:

  • جابجایی نامناسب

SD CARD ها دیوایس‌های ذخیره‌سازی بسیار ظریف و کوچکی هستند. درصورتی‌که به‌طور مناسب حمل و جابجا نشوند، دچار آسیب می‌شوند. هنگامی‌که قطعه درون دستگاه نیست باید در داخل محفظه نگهداری شود.
همچنین هنگام قراردادن این قطعه درون دستگاه و یا خارج‌کردن آن باید نهایت دقت را به کار برد.

  • به وجود آمدن بدسکتورها

SD CARDها نیز همانند سایر دیوایس‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، با گذر زمان دچار بدسکتور می‌شوند. این بدسکتورها، به مرور زیاد شده و درنتیجه SD CARD کامل خراب می‌شود. این بدسکتور‌ها در شرایط مختلفی ایجاد می‌شوند. برای مثال یکی از این حالت‌ها،جداکردن SD CARD از دوربین یا گوشی هوشمند بدون انتخاب گزینه Safe Remove و یا خاموش کردن دیوایس می‌باشد.

  • ارورهای حین فرمت کردن

درصورتی‌که قصد دارید SD CARD خود را فرمت کنید، نهایت دقت را حین انجام عمل فرمت کردن به کار بگیرید. اطمینان حاصل کنید که فرمت کردن بدون هیچ‌گونه اروری انجام می‌شود. درصورتی‌که هرگونه وقفه‌ای حین فرمت کردن ایجاد شود و یا فرمتینگ به درستی انجام نشود، SD CARD دچار مشکل می‌شود.
درچنین شرایطی متاسفانه،اطلاعات از دست‌رفته قابل بازیابی نمی‌باشند و همچنین SD CARD را نمیتوان مجددا فرمت کرد.

بنابراین درصورتی که قصد دارید SD CARD خود را فرمت کنید، اطمینان حاصل کنید که از اطلاعات خود بک آپ تهیه کرده‌اید و نهایت دقت را به کار گیرید تا فرمت بدون هیچ‌گونه اروری انجام شود. درصورتی‌که به هرگونه اروری برخورد کنید، SD CARD دیگر قابل استفاده نیست و بازیابی اطلاعات رم امکان‌پذیر نمی‌باشد.

  • بدافزار یا حمله ویروسی

درصورتی‌که هرگونه برنامه بدافزاری دانلود کرده باشید، تحت تاثیر حمله ویروسی قرار می‌گیرید. این حمله ویروسی می‌تواند اطلاعات شما را از چندمگابایت تا چند کیلوبایت فشرده کند و درنتیجه اطلاعات شما را فاسد کند. همچنین SD CARD شما غیرقابل دسترس می‌شود.

  • فایل‌های سیستمی خراب‌شده

تمام دیوایس‌های ذخیره‌سازی، اطلاعات را بر اساس فایل‌های سیستمی خود ذخیره می‌کنند.
درصورتی‌که هرگونه مشکلی دررابطه با فایل‌های سیستمی SD CARD ایجاد شود، احتمالا داده‌های خود را از دست خواهید داد.
در چنین شرایطی شما باید از ویژگی file system repair برای حل این مشکل استفاده کنید.

  • عوامل خارجی

توصیه می‌شود که SD CARD خود را از رطوبت و گرمای زیاد محفوظ نگه دارید. درصورتی‌که قطعه شما درمعرض حجم زیادی رطوبت،گرما یا گردوخاک قرار بگیرد،عملکرد مناسبی نخواهد داشت. همچنین درصورتی‌که درمعرض تخلیه شارژ اکلترواستاتیک قرار بگیرد و یا شکسته و خراب شود ، اطلاعات شما از دست خواهد رفت.

  • اسلات آسیب‌دیده

برای خواندن اطلاعات از روی SD CARD اطمینان حاصل کنید که اسلات قطعه شما به‌درستی عمل می‌کند. درصورتی‌که اسلات آن دچار آسیب شده‌باشد امکان خواندن اطلاعات وجود ندارد. درنتیجه، اگر با چنین مشکلی برخورد کردید، SD CARD را در یک اسلات دیگر و یا یک دیوایس دیگر امتحان کنید تا مطمئن شوید که مشکل از اسلات شما نبوده است.

  • کیفیت ضعیف و یا نقص شرکت سازنده

برندهای بسیار مختلفی برای SD CARDها در مارکت وجود دارد. بنابراین هنگام خرید یکی از این قطعه‌ها بسیار دقت کنید.
از برندی که دارای بیشترین مشکلات بوده است ، خرید نکنید.

پیشگیری بهتر از درمان!

همواره پیشگیری بهتر از درمان است.
بنابراین برای حافظت از داده‌ها و جلوگیری از دست رفتن داده‌ها، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از اطلاعات خود همواره روی یک دیوایس دیگر بک آپ تهیه کنید. تا در هنگام مشکل به راحتی بتوانید بازیابی اطلاعات رم را انجام دهید.
  • از آنتی ویروس آپدیت شده و آخرین نسخه استفاده کنید.
  • هنگامی که در تلفن همراه خود عکسی را مشاهده و یا ذخیره می‌کنید، هرگز SD CARD را جدانکنید.
  • دیوایس را در یک محل خشک و به دور از گرد وغبار نگهداری کنید.
  • هنگام خرید، محصولی با کیفیت و از یک برند معتبر تهیه کنید.
  • هرگز هنگامی که دوربین روشن است، SD CARD را تعویض نکنید.
  • از یک SD CARD فقط بر روی یک دستگاه استفاده کنید.

کلام آخر

باوجود رعایت این موارد، از دست رفتن اطلاعات یک اتفاق بسیار رایج در دنیای امروز است. درصورتی‌که با این مشکل مواجه شدید، دنیای اینترنت پر از نرم‌افزارهایی هست که برای ریکاوری اطلاعات می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ولی روش عاقلانه‌تر این است که دیوایس ذخیره‌سازی خود را به یک مرکز معتبر و تخصصی بازیابی اطلاعات برسانید.
اقدامات انجام شده توسط شما، درصورتی‌که دانش کافی برای انجام این کار را نداشته‌باشید ،فقط شانس بازیابی اطلاعات شما را از بین می‌برد.

ما در مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات آتوپیا، این کار را برای شما انجام می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک