ریکاوری هارد SSD

ریکاوری هارد SSD به چه صورت امکان پذیر است؟ با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن هر چه بیشتر درایوهای ذخیره سازی، استفاده از هارد SSD نیز در کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ‌ها به دلیل مزایایی که نسبت به هارد دیسک‌ها ارائه می‌دهند، بیشتر شده است. اگرچه هارد SSD تقریبا جانشین هارد دیسک‌های سنتی شده است، اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را از نظر دوام، قدرت پردازش و میزان آسیب‌ دارند.

بهترین روش ریکاوری هارد SSD چیست؟

ریکاوری هارد SSD به چه صورت امکان پذیر است؟ با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن هر چه بیشتر درایوهای ذخیره سازی، استفاده از هارد SSD نیز در کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ‌ها به دلیل مزایایی که نسبت به هارد دیسک‌ها ارائه می‌دهند، بیشتر شده است. فقدان قطعات متحرک در هارد SSD، وقوع آسیب‌های فیزیکی را کاهش می‌دهد و دوام بیشتری را به همراه دارد. اگرچه هارد SSD تقریبا جانشین هارد دیسک‌های سنتی شده است، اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را از نظر دوام، قدرت پردازش و میزان آسیب‌های فیزیکی دارند.

هارد دیسک‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند و می‌توانند داده های بیشتری را نسبت به هاردهای SSD ذخیره کنند، اما دارای قطعات مکانیکی متحرکی هستند که مستعد خرابی و آسیب هستند.

هاردهای SSD دوام بیشتری دارند و می‌توانند داده‌ها را بسیار سریعتر از HDD بارگیری کنند. آن‌ها همچنین برق کمتری مصرف می‌کنند زیرا قطعات متحرک کمتری دارند، اما SSD های با ظرفیت ذخیره سازی بالا به قیمت‌های بسیاری بالایی عرضه می‌شوند.

هارد SSD دارای یک قابلیت داخلی به نام TRIM است که برای سازماندهی و پاکسازی اطلاعات داخل هارد SSD استفاده می‌شود و تصمیم می‌گیرد که کدام بخش‌ها و داده‌ها را می‌تواند حذف کند. این دستور داده‌های نامعتبر را از هارد SSD پاک می‌ند تا در زمان اضافی در فرایند نوشتن صرفه جویی شود. این قابلیت به صورت پیش فرض در SSD فعال است.

هنگامی که متوجه شدید که اطلاعات شما در هارد SSD نیست، بهترین کار این است که درایو را از سیستم جدا کنید و به جای استفاده از نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات که مشکلات و چالش‌های خود را دارد، به یک مرکز بازیابی اطلاعات معتبر مراجعه کنید. ما در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا، هارد SSD شما به صورت کاملا رایگان آنالیز و بررسی می‌کنیم و بهترین روش را برای ریکاوری هارد SSD شما به کار می‌گیریم.

ریکاوری هارد SSD

متخصصان و کارشناسان ما در مرکز بازیابی اطلاعات آتویپا، به شما اطمینان می‌دهند که تمام اقدامات لازم در جهت ریکاوری هارد SSD شما را انجام دهند و همچنین، امنیت اطلاعات شما را به صورت ۱۰۰% تضمین می‌کنند. جهت دریافت هرگونه مشاوره، با کارشناسان ما در تماس باشید.

آیا ریکاوری هارد SSD امکان پذیر است؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، ریکاوری هارد SSD در مواقعی واقعا امکان پذیر است، اما میزان موفقیت ریکاوری هارد SSD شما بسته به این است که آیا دستور TRIM را فعال کرده‌اید یا نه.

زمانی که دستور TRIM فعال است، فرمان SSD TRIM به سیستم عامل شما اجازه می‌دهد تا به SSD اطلاع دهد که داده‌های استفاده نشده را می‌توان به صورت داخلی پاک کرد. این کار برای سرعت بخشیدن به عملیات نوشتن بعدی و در نتیجه افزایش عملکرد کلی SSD انجام می‌شود. از آنجایی که این دستور به صورت پیش فرض در درایو SSD فعال است، بنابراین هنگامی که متوجه شدید اطلاعات خود را از دست داده اید، سریعا اقدامات لازم را انجام دهید. هارد SSD را از دستگاه جدا کنید. به یک مرکز بازیابی اطلاعات معتبر مراجعه کنید و از خدمات ریکاوری هارد SSD آن مجموعه بهره ببرید.

اگر از SSD خود مراقبت می کنید، از ابزارهای مانیتورینگ برای بررسی سلامت درایو استفاده کنید و یک محافظ برق خریداری کنید، احتمال وقوع یک خطای فاجعه بار در SSD را کاهش می‌دهید. با این حال برخی مسائل از کنترل شما خارج هستند.

با این وجود، در اکثر مواقع ریکاوری یک هارد SSD که دچار حادثه شده است امکان پذیر است. ولی توصیه اکید داریم که اینکار توسط یک متخصص در این حوزه انجام شود. کارشناسان ما در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا آماده ارائه مشاوره و بررسی و آنالیز هارد SSD شما به صورت کاملا رایگان هستند.

ریکاوری هارد SSD
ریکاوری هارد SSD در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا
ریکاوری هارد SSD در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا

چگونه متوجه شویم که هارد SSD در حال خراب شدن است؟

متأسفانه، تشخیص خرابی هارد SSD دشوار است. بر خلاف HDD ها، SSD ها سیگنال‌های شنیداری مانند چرخیدن، کلیک کردن را هنگام نزدیک شدن به خرابی و یا خرابی کامل منتشر نمی‌کنند. درایوهای SSD، در سکوت کار می‌کنند تا زمانی که به سادگی از کار بیفتند.
درعوض، هارد SSD ها سیگنال‌های هشداری را نمایش می‌دهند که فردی که دانش کافی در این زمنیه را داشته باشد، می‌تواند متوجه بروز مشکل در هارد SSD شود و با انجام اقدامات لازم، مانند بکاپ گرفتن و انتقال اطلاعات حساس به درایو دیگر، شدت حادثه‌ای که در شرف وقوع است را کاهش دهد.
در ادامه، برخی از رایج‌ترین علائمی که نشان می‌دهد هارد SSD به پایان عمر خود نزدیک است را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

بدسکتور:

در یک هارد SSD این بخش‌ها bad block خوانده می‌شوند. که درواقع وجود آن‌ها در هارد SSD، که در اثر خرابی حافظه یا آسیب فیزیکی می‌تواند ایجاد شود، عملکرد هارد SSD را با اختلال مواجه کرده و ریکاوری هارد SSD را مشکل می‌کند.

یک هارد SSD که دچار bad block شده باشد، چند علامت کلیدی نشان دهد. ذخیره، خواندن، و انتقال فایل‌ها ممکن است با خطا مواجه شود. برنامه‌های فعال ممکن است به کندی کار کنند یا اغلب کرش کنند. کاربر ممکن است اعلان‌هایی برای تعمیر سیستم فایل دریافت کند. و همچنین عملکرد عمومی ممکن است به طور پیوسته کاهش یابد. چنانچه اطمینان حاصل کردید که هارد SSD دچار bad block شده است، در اولین فرصت، از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید و به یک کارشناس بازیابی اطلاعات مراجعه کنید.

کرش شدن کامپیوتر:

اگر کامپیوتر هنگام بوت شدن از کار بیفتد، طوری که پس از چندین بار راه اندازی مجدد به عملکرد معمولی خود ادامه میدهد، احتمالا هارد SSD در حال از کار افتادن است.

حالت Read-only:

چنانچه یک هارد SSD فقط در حالت read-only کار کند، به احتمال زیاد درایو به پایان عمر خود نزدیک می‌شود. پس در اولین فرصت از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و هارد SSD را به کارشناسان ما در مرکز آتوپیا تحویل دهید تا بررسی های لازم را به عمل آورند.

برای ریکاوری هارد SSD از کدام نرم افزار استفاده کنیم؟

ریکاوری هارد SSD ای که همه یا بخشی از اطلاعات آن از دست رفته و یا گم شده، تا زمانی امکان پذیر است که عمل overwrite صورت نگرفته باشد. هنگامی که متوجه شدید که قسمتی از اطلاعات درایو SSD گم شده، در مرحله اولیه توصیه می‌شود که شخصا دست به انجام کاری نزنید تا شانس بازیابی اطلاعات خود را به حداقل نرسانید.

اما چنانچه قصد داشتید برای ریکاوری اطلاعات خودتان تلاش کنید، با یک جستجوی ساده در گوگل، متوجه خواهید شد که نرم افزارهای بسیاری هستند که برای ریکاوری اطلاعات می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. این نرم افزارها انواع مختلفی دارند، برخی کاملا رایگان هستند. ولی برخی در نسخه رایگان، تنها امکان بازیابی حجم محدودی از اطلاعات را می‌دهند و برای ریکاوری حجم‌های بیشتری از اطلاعات، باید نسخه premium آن را خریداری کنید.

اما تشخیص اینکه کدام نرم افزار برای مشکل شما مناسب است، کار دشواری است. حتی بعد از اینکه نرم افزاری را انتخاب کردید، نحوه کار کردن با آن نیز چالش‌هایی دارد که چنانچه به درستی اقدام نکنید، اطلاعات خود را از دست داده‌اید. حتی ممکن است به خوبی از نرم افزار استفاده کنید و بعد از اسکن اولیه، اطلاعاتی که توسط نرم افزار قابل بازیابی هستند را روی همان درایوی که آسیب دیده ذخیره کنید و عملا overwrite کنید. درنتیجه، اگر اطلاعات کامل بازیابی نشده باشند، شانس بازیابی اطلاعات باقی مانده از بین خواهد رفت.

ریکاوری هارد SSD با نرم افزار

بنابراین، اگر اطلاعات و دانش کافی برای کار با نرم افزارهای بازیابی اطلاعات را ندارید، توصیه می‌کنیم که این کار را خودتان انجام ندهید و در اولین فرصت استفاده از ‌ هارد SSD را متوقف کنید و به کارشناسان ما مراجعه کنید. کارشناسان ما در مرکز بازیابی اطلاعات، ابتدا ‌هارد SSD شما را به صورت کاملا رایگان مورد بررسی قرار می‌دهند و روش‌های قابل انجام برای بازیابی اطلاعات را به شما اعلام خواهند کرد. بعد از تایید شما، روشی که بیشترین میزان موفقیت اطلاعات از دست رفته را داشته باشد، انجام خواهد شد.

هزینه ریکاوری هارد SSD

هزینه و زمان لازم برای ریکاوری هارد SSD

هزینه لازم برای ریکاوری هارد SSD، بسته به وخامت حادثه پیش آمده و روش لازم برای ریکاوری اطلاعات متفاوت خواهد بود. در مرحله اولیه، زمانی که یک هارد SSD که دچار حادثه شده است را برای ریکاوری اطلاعات به  متخصصان مجموعه آتویپا تحویل می‌دهید، ابتدا هارد SSD به صورت رایگان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی و آنالیز اولیه هر نوع دستگاه ذخیره سازی اطلاعاتی که به مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا آورده می‌شود، به صورت کاملا رایگان و بدون هزینه می‌باشد. بعد از بررسی اولیه، روشی که در سریع‌ترین زمان ممکن، به بهترین نتیجه خواهد رسید را به اطلاع شما می‌رسانیم.

هزینه موردنیاز برای ریکاوری اطلاعات هارد SSD، بسته به نوع روش به کار گرفته شده متفاوت خواهد بود. اما، ما در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا به شما این اطمینان را می‌دهیم که تمامی قیمت‌های اعلام شده از سوی کارشناسان به مراجعه کنندگان عزیز، کاملا منطبق با قیمت‌های اعلامی از سوی اتحادیه فناوران رایانه تهران می‌باشد.

ریکاوری هارد SSD در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا
ریکاوری هارد SSD در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا

ریکاوری هارد SSD به صورت تضمینی

همانطور که می‌دانید، میزان موفقیت ریکاوری هارد SSD تا حد زیادی به علت از دست رفتن اطلاعات و اقدامات شما بعد از وقوع حادثه بستگی دارد. چنانچه بعد از وقوع حادثه، بلافاصله استفاده از هارد SSD را متوقف کرده و به یک شرکت ریکاوری هارد معتبر مراجعه کنید، میتوان گفت که ریکاوری اطلاعات شما از شانس بسیار بالایی برخوردار است. درصورتی که بعد از وقوع حادثه، همچنان به استفاده از درایو SSD ادامه دهید و زمانی متوجه شوید که همه یا تعدادی از فایل‌های شما گم شده است، همه یا بخشی از اطلاعات از دست رفته شما، به دلیل عمل overwrite، خراب شده و یا قابل بازیابی نخواهند بود.

بنابراین، ما در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا، به شما این اطمینان خاطر را می‌دهیم که چنانچه در مرحله اولیه، دستگاه ذخیره سازی آسیب دیده را نزد ما بیاورید، بسته به نوع حادثه پیش آمده، درایو SSD را به صورت نرم افزاری و یا در صورت لزوم به صورت سخت افزاری مورد بررسی قرار می‌دهیم و بهترین و سریع‌ترین روشی که بالاترین میزان اطلاعات ریکاوری شده را به همراه داشته باشد، انجام خواهیم داد.

فرایند ریکاوری هارد SSD در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا

فرایند ریکاوری هارد SSD در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا به سه مرحله‌ی اصلی تقسیم می‌شود:
تشخیص نوع خرابی
مرحله اول
  • بعد از اینکه ما توضیحات شما را درباره ی هارد SSD شنیدیم، هارد SSD را با نرم افزار و ابزار تخصصی توسط متخصصان مجرب مجموعه، مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این مرحله شرکت آتوپیا علت از بین رفتن داده‌ها و میزان خسارت را مشخص می‌کند.
بازیابی اطلاعات
مرحله سوم
  • اگر انتخاب شما، بازیابی اطلاعات توسط شرکت آتوپیا باشد، متخصصین مجرب آتوپیا، بلافاصله فرایند ریکاوری هارد SSD شما را آغاز خواهند نمود. مدت زمان انجام کار شما بسته به شدت آسیب و نوع خسارت متفاوت خواهد بود. در پایان ما اطلاعات را بر روی یک هارد جداگانه به شما تحویل خواهیم داد.
فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک