ریکاوری رم دوربین

امروزه، همه ما مهمترین وقایع و رویدادهای خاطره‌انگیز زندگی خود را از طریق دوربین گوشی موبایل یا دوربین‌های عکاسی و دیجیتالی ذخیره می‌کنیم. یکی از اتفاق‌های ناخوشایندی که ممکن است برای افراد معمولی و یا افرادی که به صورت حرفه‌ای در حوزه عکاسی و فیلم‌برداری فعالیت می‌کنند، رخ دهد، از دست رفتن این عکس‌ها و فیلم‌ها به صورت تصادفی و یا تعمدی باشد. اینجاست که برای ریکاوری رم دوربین و یا گوشی موبایل خود اقدام می‌کنید.

بهترین روش برای ریکاوری رم دوربین چیست؟

امروزه، همه ما مهمترین وقایع و رویدادهای خاطره‌انگیز زندگی خود را از طریق دوربین گوشی موبایل یا دوربین‌های عکاسی و دیجیتالی ذخیره می‌کنیم. دوربین‌های عکاسی یا موبایل‌های اندرویدی، این عکس‌ها و فیلم‌های دیجیتالی را در فضایی به نام کارت حافظه یا رم (RAM = Random Access Memories) ذخیره می‌کنند. بنابراین، یکی از اتفاق‌های ناخوشایندی که ممکن است برای افراد معمولی و یا افرادی که به صورت حرفه‌ای در حوزه عکاسی و فیلم‌برداری فعالیت می‌کنند، رخ دهد، از دست رفتن این عکس‌ها و فیلم‌ها به صورت تصادفی و یا تعمدی باشد. اینجاست که برای ریکاوری رم دوربین و یا گوشی موبایل خود اقدام می‌کنید و در واقع اهمیت بازیابی اطلاعات مشخص می‌شود. اقداماتی که در این مرحله انجام می‌دهید، تاثیر بسیار زیادی بر میزان موفقیت بازیابی اطلاعات شما خواهند داشت. بنابراین، اگر تخصص کافی در کار با نرم افزارهای بازیابی اطلاعات را ندارید، بهتر است که از انجام این کار خودداری کنید و به یک مرکز بازیابی اطلاعات معتبر مراجعه کنید. برای انتخاب یک مرکز مناسب برای بازیابی اطلاعات باید معیارها و نکات خاصی را مدنظر قرار دهید که ما قبلا در این باره مفصل صحبت کردیم و در بخش شرکت‌های ریکاوری اطلاعات معتبر قابل دسترسی و مطالعه است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما مطالعه کنید.

ریکاوری رم دوربین های دیجیتالی، بسته به نوع خرابی متفاوت است و روش های مختلفی دارد. متخصصین ما در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا، آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند.

ریکاوری رم دوربین

برای ریکاوری رم دوربین عکاسی کدام نرم افزار را استفاده کنیم؟

هنگام حذف یک فایل، داده‌ها به طور کامل هیچ وجه از بین نمی روند،بلکه داده‌ها به صورت صفر ویک در همان سکتورهایی که ذخیره شده بودند باقی می‌مانند و فقط پرچم(فلگ)های نشانه گذاری فضای اشغال شده از روی آن‌ها برداشته می‌شود و توسط سیستم به عنوان فضای در دسترس برای ذخیره‌ی اطلاعات جدید شناخته می‌شوند.مادامی که اطلاعات جدیدی روی این فضا ذخیره نشده باشند،این اطلاعات به صورت کامل در اکثر موارد بسته به نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی، قابل دسترس خواهند بود. این اطلاعات در حالت عادی قابل رویت نیستند اما با استفاده از ابزار و متدهای ‌تخصصی بازیابی اطلاعات قابل دسترسی هستند. آنچه اتفاق می افتد این است که در فضای خالی دیگری که قابل دیدن نیست اطلاعات ذخیره شده است . این بدان معنی است که شما  به راحتی قادر به یافتن اطلاعات نخواهید بود .

ریکاوری رم دوربین با نرم افزار

فرآیند ریکاوری رم دوربین کانن

فرایند ریکاوری اطلاعات رم دوربین کانن ، بسته به شرایط از بین رفتن عکس و فیلم و نرم‌افزار بازیابی اطلاعات مورد استفاده برای ایجاد نسخه پشتیبان و رسانه هدف متفاوت است . به عنوان مثال، بسیاری از سیستم عامل‌های پشتیبان دسکتاپ و لپ‌تاپ به کاربران اجازه می‌دهند تا فایل‌های از دست رفته خود را بازیابی کنند، در حالی که بازیابی یک پایگاه اطلاعات (دیتابیس) خراب از یک نسخه پشتیبان، فرایندی پیچیده‌تر است.

ریکاوری نرم افزاری

ریکاوری نرم افزاری

نرم افزارهای مختلفی در فضای مجازی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنند با دانلود آن‌ها به تنهایی اطلاعات خود را برگردانید و مزایای بسیاری برای شما ارائه می‌دهند.  اما شما با این کار ریسک بزرگی انجام می‌دهید و ممکن است به اطلاعات خود آسیب غیر قابل برگشتی وارد کنید، زیرا همه نرم‌افزارها، انواع مختلف فایل‌ها یا فایل سیستم‌ها را پشتیبانی نمی‌کنند.

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، نمونه خوبی از این مورد هستند. بنابراین در حال حاضر راه‌حل‌های بسیار کمی در زمینه راه‌حل‌های نرم افزاری رایگان برای بازیابی این گونه از داده‌ها وجود دارد .

با توجه به تنوع مختلف داده‌ها، چه از جنس عکس و ویدئو که در اینجا در مورد آن‌ها بیشتر صحبت کردیم و چه از انواع دیگر آن، متخصص بازیابی اطلاعات با شناخت بهتر نوع و ساختار داده،فرایند پاک شدن آن و اطلاع از الگوریتم بازیابی اطلاعاتی که هر نرم‌افزار یا ابزار سخت‌افزاری برای ریکاوری فایل‌ها استفاده می‌کند، شانس شما را برای بازیابی موفق اطلاعات از دست رفته‌‌تان بسیار بالا می‌برد. پس اگر اطلاعات پاک شده‌ی شما برایتان اهمیت بالایی دارد، از این ابزار رایگان استفاده نکنید. شما به راحتی می‌توانید با تماس با متخصصین شرکت بازیابی اطلاعات آتوپیا، از مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید. زیرا الگوریتم‌های خاصی برای شناخت الگوهای اطلاعات نیاز داریم.

آیا ریکاوری رم دوربین دیجیتال امکان پذیر است؟

ریکاوری رم دوربین دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. باید بررسی شود که عکس‌ها و فیلم‌های دوربین‌های دیجیتالی طی چه فرایندی پاک شده و یا از دست رفته‌اند. در صورتی که این عکس‌ها و فیلم‌ها فرمت شده باشند، از آنجا که فرمت شدن، انواع مختلفی دارد، ابتدا باید دید که اطلاعات به چه صورت فرمت شده‌اند. برای بازیابی عکس ها از SD Card می‌توانید مقاله مرتبط با این موضوع را مطالعه کنید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که زمانی که متوجه شدید اطلاعات، عکس‌ها و فیلم‌های شما پاک شده‌اند، به هیچ‌وجه نباید عکس یا فیلم جدیدی، روی همان رمی که اطلاعات از دست رفته‌تان وجود دارد، بگیرید. زمانی که اطلاعات شما از دست می‌روند، تا زمانی که این اطلاعات پاک شده،ولی overwrite نشده باشند، شانس بازیابی آن‌ها بسته به نوع از دست رفتن اطلاعات، همواره وجود دارد. اما درصورتی که اوررایت صورت گرفته باشد، همه یا بخش قابل توجهی از اطلاعات خود را از دست داده‌اید. بنابراین، امکان‌پذیر بودن یا نبودن ریکاوری رم دوربین، تا حد زیادی به اقدامات شما پس از وقوع حادثه بستگی دارد.

ریکاوری رم دوربین

ریکاوری رم دوربین فیلمبرداری دیجیتال به صورت تضمینی

ریکاوری رم دوربین تضمینی

ریکاوری رم دوربین تضمینی

زمانی که عکس‌ها و فیلم‌های رم دوربین شما از دست رفت و به فکر ریکاوری رم دوربین خود افتادید، اولین اقدامی که احتمالا انجام می‌دهید،این است که به دنبال یک نرم افزار رایگان برای ریکاوری می‌گردید. اگر چه برخی از این برنامه‌ها می‌توانند مفید باشند، اما توجه کنید که استفاده از آن‌ها به دانش و مهارت نیاز دارد. یک اشتباه بسیار فاحشی که اصولا کاربران انجام می‌دهند این است که زمانی که توسط برنامه رم دوربین را اسکن می‌کنند، اطلاعات که قابل ریکاوری هستند را روی همان رم که دچار حادثه شده است، ذخیره می‌کنند و درواقع اوررایت صورت می‌گیرد. در نتیجه، آن قسمت از اطلاعات شما که با استفاده از نرم افزار ریکاوری نشده باشند، بعد از اورایت دیگر قابل بازیابی نیستند. بنابراین، توصیه می‌شود در صورتی که دچار حادثه شدید، به یک مرکز بازیابی اطلاعات معتبر مراجعه کنید. کارشناسان ما در مجموعه بازیابی اطلاعات، آماده ارائه مشاوره در این زمینه هستند.

فرایند ریکاوری رم دوربین کانن در مرکز بازیابی اطلاعات آتوپیا

فرایند بازیابی اطلاعات در شرکت ریکاوری هارد آتوپیا به سه مرحله‌ی اصلی تقسیم می‌شود:

تشخیص نوع خرابی
مرحله اول
  • بعد از اینکه ما توضیحات شما را درباره ی هارد یا رسانه‌ی ذخیره‌سازی آسیب دیده شنیدیم، آن‌ را با نرم افزار و ابزار تخصصی توسط متخصصان مجرب مجموعه، مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این مرحله شرکت آتوپیا علت از بین رفتن داده‌ها و میزان خسارت را مشخص می‌کند .
بازیابی اطلاعات
مرحله سوم
  • اگر انتخاب شما، بازیابی اطلاعات توسط شرکت آتوپیا باشد، متخصصین مجرب آتوپیا، بلافاصله شروع به بازیابی اطلاعات شما خواهند نمود. مدت زمان انجام کار شما بسته به شدت آسیب و نوع خسارت متفاوت خواهد بود. در پایان ما اطلاعات را بر روی یک هارد جداگانه به شما تحویل خواهیم داد.
فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک