بک آپ TAPE

از آن‌جایی که تجارت‌های مدرن، داده محور هستند و داده‌ها جزء حیاتی از سازمان به‌حساب می‌آیند، بنابراین محافظت از آن‌ها تحت هرشرایطی باید صورت گیرد. برای این منظور، استراتژی‌های متنوعی برای بک‌آپ‌گیری از داده‌ها وجود دارد. که شامل بک آپ TAPE، بک آپ دیسک یا بک آپ ابری می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که تهیه بک‌آپ از TAPE ، چقدر می‌تواند باعث محافظت از داده‌ها و تامین نیازهای تجاری شما شود.

مزایای بک آپ TAPE شامل موارد زیر می شود:
  • ظرفیت
  • هزینه
  • طول عمر
  • بهره وری
  • قابلیت حمل
  • امنیت

آنچه که شما باید از بک آپ TAPE بدانید

بک آپ TAPE، به پروسه تهیه بک آپ از اطلاعات حیاتی یک شخص یا سازمان بر روی یک کارتریج TAPE گفته می‌شود. درایو TAPE، یکی از قدیمی‌ترین دیوایس‌های ذخیره‌سازی اطلاعات است. که امکان خواندن و نوشتن اطلاعات را بر روی یک TAPE مغناطیسی فراهم می‌کند. درحالی‌که بیشتر سازمان‌ها به دیسک‌ها و یا دیوایس‌های ذخیره‌سازی ابری برای ذخیره‌سازی‌های پایه خود تغییر حالت داده‌اند. با این حال TAPE‌ها هنوز هم به طور گسترده برای مقاصد بک‌آپ‌گیری و بازگردانی اطلاعات استفاده می‌شود.

نحوه دسترسی به حافظه در TAPE

دسترسی به حافظه در درایو TAPE به صورت متوالی می‌باشد. درحالی‌که یک درایو هارددیسک امکان دسترسی مستقیم به حافظه را فراهم می کند. دسترسی متوالی به این صورت است که دسترسی به داده موردنظر تنها از طریق یک رشته از پیش تعیین شده صورت می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، شما باید نوار TAPE را به عقب یا جلو حرکت دهید تا به محلی که باید اطلاعات موردنیاز شما ذخیره شود، برسید. در دسترسی مستقیم، هر قطعه از اطلاعات، یک آدرس منحصر به فرد دارد. که به آن قسمت اختصاص داده شده است. بنابراین این امکان را به شما می‌دهد تا در کسری از ثانیه به طور مستقیم به داده‌های خود دسترسی پیدا کنید.

بک آپ TAPE

بک آپ TAPE

شرکت‌های بزرگ از TAPEها، به طور گسترده به عنوان دیوایس ذخیره‌سازی بک آپ آفلاین استفاده می‌کنند. به دلیل طول عمر و قابلیت‌حمل، TAPEها قابلیت ذخیره‌سازی حجم زیادی از داده‌های آفلاین و اطمینان از بایگانی اطلاعات به صورت طولانی مدت را دارند.بک آپ روی TAPE، زمانی بهترین گزینه است که شما حجم زیادی از اطلاعاتی دارید که به ندرت به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. و لازم است که برای دوره‌های زمانی طولانی نگهداری شوند. برای اطلاعاتی که دائما به آن‌ها نیاز پیدا می کنید و باید به راحتی، برحسب نیاز بک آپ گرفته شوند و بازیابی شوند، استفاده از حافظه‌های ابری و یا مبتنی بر دیسک، گزینه‌های بهینه‌تری هستند.

مزایای بک آپ TAPE

درایوهای TAPE از سال ۱۹۵۰ برای ذخیره‌سازی اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با این‌که شهرت این دیوایس در طول سال‌های مختلف دچار نوسان هایی شده است. اما هنوز در دنیای مدرن دیتا، مورد توجه است. و آن هم به دلیل مزایای بک آپ TAPE می باشد.
در ادامه مزایای بک‌آپ TAPE را شرح می‌دهیم:

ظرفیت

اولین مزیتی که تهیه بک آپ بر روی TAPE دارد، فضای ذخیره‌سازی بسیار بزرگی است که این دیوایس‌ها تامین می‌کنند.
به کمک TAPE می‌توانید به ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالایی درکنار ظاهر فیزیکی کوچک، دست یابید.

هزینه

زمانی‌که صحبت از هزینه به ازای هر گیگابایت می‌باشد، بک آپ TAPE درمقایسه با بک آپ‌های ابری یا دیسک، گزینه بسیار به صرفه‌تری می‌باشد. به‌هرحال، درایوهای TAPE امکان ذخیره‌سازی دیتا آفلاین ایجاد می‌کنند. درحالی‌که هزینه‌های کمتری برای پشتیبانی و نگهداری پرداخت می‌کنید.

مقیاس پذیری

مزیت ارزشمند دیگری که در بک آپ TAPE وجود دارد، مقیاس پذیری است. به راحتی می‌توانید زیرساخت TAPE را اندازه بگیرید و درایوهای TAPE جدید را به کتابخانه از TAPEها انتقال دهید. از طرف دیگر، اگر بخواهید که ظرفیت حافظه مبتنی بر دیسک را افزایش دهید، باید سخت‌افزار اضافی خریداری کنید که می‌تواند هزینه‌های گزافی داشته باشد.

بک آپ TAPE

بک آپ TAPE

طول عمر

یکی از دلایل اصلی که هنوز از TAPEها به طور گسترده برای بک آپ در شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود، طول عمر بالا می‌باشد. درصورتی که این دیوایس در شرایط مناسبی نگهداری شوند، می‌توانند داده‌های مورد نیاز را برای ۳۰ سال یا حتی بیشتر ذخیره کنند.
درنتیجه، بک آپ های TAPE می‌توانند اطلاعات حیاتی را طولانی مدت و با پایداری بالا ذخیره کنند.

بهره وری

حافظه‌های ابری یا دیسک برای ذخیره‌سازی داده‌هایی مناسب هستند که دائما و مکررا به آن‌ها دسترسی خواهیم داشت. بنابراین، نیاز است که این دیوایس‌ها، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته فعالیت کنند. تا از اجرای منظم بک آپ داده‌ها و بازیابی آن‌ها در صورت‌لزوم، اطمینان حاصل شود. به همین دلیل، حافظه‌های دیسکی، به عنوان یکی از منابع اصلی مصرف انرژی در مراکز مدرن دیتا می‌باشد.

ذخیره سازی بک آپ توسط TAPE، در وهله اول به دلیل قابلیت ذخیره داده‌های آفلاین مورد توجه است.
درایوهای TAPE، تنها زمانی که داده‌ای خوانده یا نوشته شود،عمل می‌کنند. بنابراین تنها زمانی که به آن ها نیاز باشد ،اجرا می‌شوند. درنتیجه انرژی کمتری مصرف می‌کنند. همینطور نسبت به دیوایس‌های ذخیره‌سازی دیسکی، گرمای کمتری تولید می‌کنند.

قابلیت حمل

مزیت دیگر این دیوایس‌ها، قابلیت حمل است.
بعد از نوشتن دیتا بر روی TAPE و برای جلوگیری از آسیب رسیدن، می‌توان به راحتی آن را برداشته و به هرمکان دیگری انتقال داد. برای ایمن‌سازی داده‌های ذخیره شده روی دیسک یا فضای ابری، نیاز است تا حجم زیادی از داده‌ها روی شبکه انتقال داده شود تا بتوان بک آپ تهیه کرد. چنین عملیاتی می تواند بسیار زمان‌بر باشد.

امنیت

محافظت از اطلاعات در مقابل باج‌افزارها و بد‌افزارها، عاملی است که بک‌آپ توسط TAPE را به گزینه ارزشمندی تبدیل می‌کند.
بک آپ‌های TAPE به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند. به این معنی که، دیوایس TAPE بعد از اینکه عملیات بک‌آپ‌گیری را کامل انجام داد، از سیستم جدا می‌شود. درنتیجه TAPE، به سیستم متصل نمی‌باشد و اتکرها نمی‌توانند به اطلاعات روی آن دسترسی پیدا کرده و به آن‌ها آسیب برسانند. در این‌مورد، TAPEها نسبت به دیوایس‌های ذخیره‌سازی ابری که عملیات بک آپ را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و دائما درمعرض حمله هستند، کارآمدتر می‌باشند.

بک آپ TAPE

برای حصول اطمینان از این‌که بک آپ شما به صورت ایمن ذخیره شده است یا نه، اقدامات زیر را دنبال کنید:

  • رمزگذاری داده‌ها. جهت جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده‌ها .
  • TAPE را به محض پایان عملیات بک‌آپ‌گیری از محل خارج کنید. این کار امکان دزدیده شدن را کاهش می‌دهد.
  • یک راه حل مطمئن برای حفاظت از داده انتخاب کنید. تا از بک‌آپ‌های TAPE و کل زیرساخت‌های آن محافظت کند.
  • اطمینان حاصل کنید که تعداد محدودی از کارمندان قابل اعتماد به محل نگهداری TAPEها دسترسی دارند.
بک آپ TAPE

بک آپ TAPE

نگهداری از TAPE

به هرحال، مراقب از TAPE به جهت اینکه از عملکرد طولانی مدت آنها اطمینان حاصل کنیم، بسیار اهمیت دارد.
باوجود اینکه TAPEها می‌توانند بالای ۳۰ سال عمر داشته باشند، اما درصورتی که مراقبت مناسبی از آن‌ها به عمل نیاید، خراب خواهند شد.درصورتی که TAPE آسیب ببیند، قادر نخواهید بود داده‌های ذخیره شده روی آن را بازیابی کنید.
برای محافظت از TAPEها،اقدامات زیر را انجام دهید:

  • کارتریج‌های TAPE را زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید در جعبه‌های خود نگه دارید.
  • TAPEها در مکانی خشک و خنک نگه دارید و در معرض گرما یا نور خورشید قرار ندهید.
  • دستورالعمل‌های تولید کننده را به هنگام تمیزکردن TAPEها رعایت کنید.
  • TAPEها در کنار دیوایس‌های الکترونیکی که می‌تواند میدان مغناطیسی قوی تولید کند، نگهداری نکنید.
  • مستندی از اینکه هر داده ای در کدام TAPE ذخیره شده است، ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک