جدیدترین مقالات

مقالات
۰

مایکروسافت از یک دیتاسنتر قابل‌حمل و جعبه‌ای شکل رونمایی کرد. مایکروسافت معتقد است که پردازش‌های ابری در آینده پیشرفت چشمگیری خواهد کرد. درنتیجه برای چنین شرایطی، کمپانی برای ارائه سرویس‌های ابری به مناطق دورافتاده، نیازمند روش‌های خیلی بهتر است. این مناطق دورافتاده احتمالا فاقد زیرساخت‌های ابری هستند و یا دسترسی بسیار محدودی به اینترنت دارند. در هر دو مورد، مایکروسافت برای حل این مسئله، برنامه‌هایی دارد.

رونمایی از دیتاسنتر ماژولار و قابل‌حمل مایکروسافت / بازیابی اطلاعات

رونمایی از دیتاسنتر ماژولار و قابل‌حمل مایکروسافت / بازیابی اطلاعات

مایکروسافت یک دیتاسنتر ماژولار و قابل‌حمل به نام دیتاسنتر ماژولار آژور یا MDC را توسعه داده است که به لطف ادغام نزدیک با سرویس ماهواره‌ای Elon Musk، می‌تواند محدوده ماهواره‌ای را در هر جای دنیا گسترش دهد. مایکروسافت امیدوار است که بتواند با همکاری Musk SpaceX برای پیوند دادن بیشتر Starlink و Azure، استفاده کند. با این حال باید دید که نتیجه این مشارکت چه خواهد شد.

موارد استفاده از دیتاسنتر

مایکروسافت چندین مورد استفاده از دیتاسنتر MDC را بیان کرده است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مراکز فرماندهی موبایل
  • اکتشاف مواد معدنی
  • ماموریت‌های بشردوستانه
  • و هر چیز دیگری که به پردازش امن با شدت بالا در Azure نیاز دارد.

ایمنی دیتاسنتر

مایکروسافت با دیتاسنتر MDC، نوید امنیت کامل از تمام خطرات فیزیکی و همینطور خطراتی که کمتر مشخص هستند مانند فرکانس‌های رادیویی را می‌دهد. خطرات فیزیکی شامل مواردی مانند هوای نامساعد، دماهای بالا و رطوبت می‌شود.

رونمایی از دیتاسنتر ماژولار و قابل‌حمل مایکروسافت / بازیابی اطلاعات

رونمایی از دیتاسنتر ماژولار و قابل‌حمل مایکروسافت / بازیابی اطلاعات

طبق گزارش سایت منبع، «بیل کاراگونیس» مدیر راهکارهای ویژه در مایکروسافت می‌گوید:

دیتاسنتر MDC، راهی برای ادغام اپلیکیشن‌ها با آژور را فراهم می‌کند، درحالی‌که این ظرفیت‌های کاری درمحل، هنوز روی دیتاسنترهای خودشان با اتصالات کم تاخیر اجرا می‌شوند. این روش، جایی برای انتقال ظرفیت‌های کاری به رابط برنامه نویسی اپلیکیشن آژور، با امکان اجرای این اپلیکیشن‌ها در محل، یا در ابرهای حاکم یا عمومی، می‌باشد.

«مایکروسافت» اذعان دارد که:

دیتاسنتر MDC، به دلیل داشتن این قابلیت که به کاربر امکان دسترسی کامل، محدود یا دسترسی صفر به یک شبکه را می‌دهد، جدا از دیگر راه‌حل‌های ابری می‌باشد.

«کاراگونیس» می‌گوید:

این یک توانایی منحصر به فرد و قدرتمند است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به قدرت ابر Azure با توجه به شرایط خود، دسترسی پیدا کنند.

دیتاسنتر MDC، اکنون برای استفاده در سازمانهای دفاع و بخش خصوصی، در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک