جدیدترین مقالات

مقالات
۰

دستگاه PS4 تقریبا در اواخر عمر خود به سر می‌برد و با ورود PS5، این دستگاه تحت شعاع قرار گرفت. جای تعجب ندارد که هنوز بسیاری از مردم، باوجود PS5، از دستگاه‌های PS4، PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می‌کنند. به خصوص با توجه به قیمت کنسول جدید و تلویزیون‌های ۴K که برای اطمینان از دریافت بهترین کیفیت بازی، موردنیاز است.

ارتقای حافظه اینترنال و اکسترنال PS4 تا 16 ترابایت(منبع: techradar.com)

ارتقای حافظه اینترنال و اکسترنال PS4 تا ۱۶ ترابایت(منبع: techradar.com)

اگر درنظر دارید که دستگاه PS4 خود را تا جایی که امکان دارد، نگه دارید، پس نیاز است که این دستگاه را از نظر سخت‌افزاری ارتقا دهید. برای انجام این‌کار، نمی‌توانید پردازنده، چیپ گرافیک یا مموری را به‌روز کنید. بلکه این موضوع به معنی بارگیری فضای ذخیره‌سازی اضافی می‌باشد. اگر قصد دارید که دستگاه خودتان را به حداکثر برسانید، باید یک درایو SSD و یک درایو اکسترنال، هرکدام با ۸ ترابایت ظرفیت اضافه کنید. این ظرفیت‌ها، حداکثر میزان حافظه داخلی و مبتنی بر USB قابل‌پشتیبانی توسط کنسول‌های سونی می‌باشد.

مزایای ارتقای حافظه ذخیره‌سازی

با استفاده از این ویژگی و با ترکیب دو حافظه ذخیره‌سازی، ۱۶ ترابایت فضای ذخیره‌سازی را از دستگاه خود دریافت کنید. اگر حجم قابل‌توجهی از مجموعه بازی‌ها داشته‌باشید، این مسئله برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. به خصوص، زمانی‌که این فضای ذخیره‌سازی ارائه شده را با حافظه اصلی سیستم که ۵۰۰ ترابایت یا نهایتا ۱ترابایت می‌باشد، مقایسه می‌کنیم، متوجه مزیت انجام این کار می‌شویم. این حافظه محدود، درجایی که بازی‌های کنونی حداقل ۱۰۰ گیگابایت فضا نیاز دارند، بسیار مفید است.

اضافه کردن درایو SSD با ۸ ترابایت ظرفیت به عنوان حافظه داخلی

ارتقا دادن درایو داخلی PS4، در عین سادگی، پیچیده‌ترین قسمت این فرایند است. سونی همواره گیمرها را تشویق می‌کند تا حافظه ذخیره‌سازی کنسول‌های خود را به‌روزرسانی کنند. به همین دلیل، درایوهای PS4 در دسترس هستند.

قطعا ارتقا دستگاه شما به حافظه ۱۶ ترابایتی، ارزان نخواهد بود. در رابطه با حافظه ذخیره‌سازی داخلی، شما قادر نخواهیدبود که هارد درایو اصلی دستگاه را با هر هارد دیسک ۸ ترابایتی جایگزین کنید. این به این دلیل است که PS4 از دیسک‌های ۲.۵ اینچی و تا حداکثر ۵ ترابایت استفاده می‌کند. حتی اگر دیسک‌های ۸ ترابایتی هم موجود باشد، به دلیل ضخامتی که دارند، مناسب فضای داخل کنسول‌ها نیستند.

اگر که می‌خواهید روی دستگاه خود به ۸ ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی دست یابید، باید از SSD استفاده کنید. این درایوها به جای پلترهای فیزیکی، از حافظه flash استفاده می‌کنند. بنابراین به اندازه کافی باریک هستند. و درایوهای SATA اصلی که می‌توانند درون PS4 ها استفاده شوند، پهنای باند ذخیره‌سازی کنسول را اشباع می‌کنند و چندین برابر سریع‌تر از هارد دیسک دستگاه است. از نظر عملکرد در دنیای واقعی، با درایو SSD، سرعت بوت کنسول و بارگیری بازی بسیار بیشتر خواهدشد و درون بازی هم عملکرد بهتری خواهیدداشت.

برای گرفتن یک درایو SSD با ۸ ترابایت ظرفیت، نیاز است تا برای درایوی مانند Samsung 870 QVO چیزی حدود ۹۰۰ دلار هزینه کنید. درواقع، هزینه کمی نیست اما بسیار سریع و توانمند است و تنها درایو SSD مصرفی ۸ ترابایتی موجود دربازار است.

ارتقای حافظه اینترنال و اکسترنال PS4 تا 16 ترابایت

ارتقای حافظه اینترنال و اکسترنال PS4 تا ۱۶ ترابایت

مراحل اضافه‌کردن درایو SSD

تنظیم PS4 با درایو SSD جدید، کار ساده ای است. برای انجام این‌کار به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا از تمام بازی‌ها و اطلاعاتی که قصد دارید از هارددیسک قدیمی انتقال دهید، بکاپ تهیه کنید.
  2. حال کنسول خود را باز کنید.
  3. درایو قدیمی را از کنسول خارج کنید.
  4. SSD را درون caddy قرار دهید.
  5. سیستم عامل و اطلاعات خود را به درایو جدید، بازگردانی کنید.

اضافه‌کردن درایو اکسترنال ۸ ترابایتی

برای اضافه‌کردن درایو داخلی، به‌دلیل ۲.۵ اینچ بودن درگاه حافظه، با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودیم. ولی برای درایو اکسترنال، محدودیتی نخواهیم‌داشت. خوشبختانه، برای اضافه‌کردن حافظه اکسترنال ۸ ترابایتی به کنسول، گزینه‌های بیشتر و البته ارزان‌تری پیش روی شماست.

ارتقای حافظه اینترنال و اکسترنال PS4 تا 16 ترابایت

ارتقای حافظه اینترنال و اکسترنال PS4 تا ۱۶ ترابایت

صرف‌نظر از اینکه از چه درایوی استفاده کنید، قوانینی در این رابطه وجود دارد که باید به خطر بسپارید.

  • درایو USB شما باید حداقل از یک اتصال USB 3.0 استفاده کند، به دلیل این‌که این اتصال باید مستقیم باشد، نمی‌توان از هاب استفاده کرد.
  • استفاده از یک درایو به عنوان گسترش فضای ذخیره‌سازی، کل درایو را اشغال می‌کند. زیرا PS4 فرمت رمزگذاری‌شده فایل مخصوص خود را دارد.
  • افزایش فضای ذخیره‌سازی PS4، تنها برای ذخیره‌کردن بازی‌ها و نه برای save ها، تم‌ها و اسکرین‌شات‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر به دنبال ظرفیت ۸ ترابایت هستید، درنظر داشته باشید که سامسونگ هنوز درایو اکسترنال ۸ ترابایتی را عرضه نکرده‌است و به دلیل این‌که هارد دیسک‌ ۸ ترابایتی مصرفی ۲.۵ اینچی وجود ندارد، نیاز است تا از درایو اکسترنال با هارد دیسک ۳.۵ اینچی استفاده کنید.

مزایا و معایب استفاده از هارد دیسک ۲.۵ اینچی

  • یک درایو ۳.۵ اینچی از یک هارد دیسک ۲.۵ اینچی سریع‌تر خواهدبود.
  • محصولات اکسترنال اغلب با موارد اضافی مانند پورت‌های USB برای برای شارژ کنترولرها همراه هستند.
  • درایوهای ۸ ترابایتی اکسترنال، درمقایسه با SSD ها، هزینه کمتری دارند: به راحتی با پرداخت کمتر از ۱۵۰ دلار می‌توانید این درایوها را خریداری کنید.
  • درایوهای اکسترنال دسکتاپی بزرگ‌تر هستند و معمولا به منبع تغذیه خارجی و یک پریز برق اضافی نیاز دارند.
  • اگرچه یک درایو ۳.۵ اینچی سریع‌تر از درایو ۲.۵ اینچی PS4 است، اما این درایوها هنوز نمی‌توانند با SSD ها رقابت کنند، بنابراین حافظه داخلی شما سریع‌تر خواهدبود.

مراحل اضافه‌کردن هارد اکسترنال

هنگامی که درایو اکسترنال خود را تهیه کردید، مراحل انجام کار بسیار راحت است.

  1. به منوی setting بروید.
  2. Devices را باز کنید.
  3. تنظیمات لازم را انجام دهید تا درایو به عنوان حافظه گسترش یافته عمل کند.
  4. PS4 همه موارد دیگر از جمله قالب بندی را مدیریت میکند، و پس از انجام این کار می توانید بازی ها را روی هارد اکسترنال نصب کنید.

پس از انجام این مراحل، PS4 شما دارای ۸ ترابایت حافظه داخلی بسیار سریع و یک درایو بزرگ ۸ ترابایتی اکسترنال خواهد بود. بنابراین، می‌توانید هر بازی را که دوست دارید بر روی دستگاه بازی تقویت‌شده خود نصب کنید و هیچ نیازی هم به PS5 نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک