جدیدترین مقالات

مقالات
۰

احتمالا تا سال ۲۰۲۲، شاهد درایوهای ۲۴ ترابایتی خواهیم بود. جنگ حافظه‌های ذخیره‌سازی رو به افزایش است و SSDها به لطف سرعت زیاد و کاهش قیمت‌شان، برتری دارند. HDDها، از نظر قیمت به ازای هر گیگابایت، برتری خود را حفظ می‌کنند و به لطف تلاش تولیدکنندگان برای طراحی مدل‌های ۱۰ پلتری، در آستانه بهبود قرار دارند. از این‌رو، سازندگان HDD در حال توسعه درایوهای با ظرفیت بالاتر هستند.

سازندگان HDD در حال توسعه درایوهای با ظرفیت بالاتر هستند

سازندگان HDD در حال توسعه درایوهای با ظرفیت بالاتر هستند

علیرغم اینکه قیمت SSDها به طرز شگفت‌انگیزی رو به کاهش است و با ورود مدل‌های PCIe 4.0 سرعت بسیار اهمیت پیدا کرده‌است، اما همچنان درایوهای HDD، جای زیادی برای تکامل دارند. و اگرچه HDDها قادر نخواهند بود که با نمونه‌ای مانند Samsung 980 Pro که می‌تواند سرعتی برابر ۷۰۰۰MB/s را ارائه دهد، رقابت کند، اما تلاش تولیدکنندگان بر این است که با افزودن بیت بیشتر در همان میزان حجم، خلاقیت بیشتری از خود نشان دهند.

بنابر گفته TechSpot، در چندسال گذشته، تولیدکنندگان HDD از فناوری‌های جدید ضبط مغناطیسی به کمک گرما و ضبط مغناطیسی زنجیره‌ای استفاده کرده اند. تا جایی که برای دریافت سرعت و انعطاف‌پذیری بیشتر در مقابل ظرفیت‌های بالاتر در سیستم‌های NAS، دچار مشکل شدند.

طراحی درایوهای 10پلتری با 24 ترابایت ظرفیت

طراحی درایوهای ۱۰پلتری با ۲۴ ترابایت ظرفیت

روشی برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی

روش دیگر برای افزایش تراکم ذخیره‌سازی، افزایش تعداد پلترها در هر درایو است. از زمانی که توشیبا در هر درایو از ۹ پلتر استفاده کرد، این کار تبدیل به یک استاندارد در صنعت ساخت درایوهای HDD شد. برطبق گزارشی از StorageNewsletter، تولیدکنندگان در تلاش‌اند تا هارددیسک‌هایی را تولید کنند که دارای ۱۰ پلتر باشد.

این مورد را تحلیلگران بازار Trendfocus نیز تأیید کرده و گفته اند که اخیرا تولید کنندگان HDD، درخواست نمونه‌های جدید لایه مغناطیسی با ضخامت کمتر از ۰.۵ میلی‌متر را داشته‌اند. تولیدکنندگانی مانند Seagate، در حال برنامه‌ریزی برای تولید محدود هارددیسک‌های ۲۰ ترابایتی در اواخر امسال هستند که به جای آلومینیوم، از پلترهای شیشه‌ای استفاده می‌کنند.

سرانجام، تولیدکنندگان HDD می‌توانند ۱۲ پلتر را روی یک درایو واحد قرار دهند. Trendfocus می‌گوید انتظار می‌رود که هارددیسک‌های ۲۴ ترابایتی تا سال ۲۰۲۲ به صورت تجاری در دسترس باشند. اما به احتمال زیاد در آن‌ها فقط ۱۰ پلتر به کار رفته‌است. در این بین، تولیدکنندگانی مانند Western Digital و Seagate، در حال تحقیق برای ضبط مغناطیسی با کمک انرژی(EAMR) و ضبط مغناطیسی با کمک امواج مایکروویو(HAMR) هستند تا میزان ذخیره‌سازی در هر پلتر را افزایش دهند. اما مشکلات تولید باعث می‌شود منابع برای تولید این نوع از هارددیسک‌ها کم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک