جدیدترین مقالات

مقالات
۰

هارد ۱۴ ترابایتی جدید تولیدی کمپانی سیگیت در جریان نمایشگاه امسال Open Compute Project که به OCP معروف است، رونمایی شد. کمپانی فیسبوک در همین نمایشگاه رک های (Rack) خود را با همین هارد پر نموده است.این هارد با سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه که از تکنولوژی خنک کننده هلیومی برخوردار است Exos X14 نام دارد.

 

غرفه فیسبوک در OCP 2018

تکنولوژی ذخیره اطلاعات بر روی پلتر این هارد، تکنولوژی PMR یا Perpendicular Magnet Recording است. در این تکنولوژی اطلاعات بر روی شیارهای یکسان و موازی به صورت مجزا روی سطح پلتر هارد ذخیره میشوند. به دلیل پایین آمدن مصرف انرژی و محدودیت فضای فیزیکی ، بالا بودن ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات در هر رک (Rack) از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که رک هایی که الان با هاردهای ۱۰ ترابایتی پر شده اند، در صورتی که با هاردهای ۱۴ ترابایتی پر شوند، ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات آن ها از ۲۴۴۰ ترابایت به ۳۳۶۰ ترابایت افزایش پیدا خواهد کرد. کمپانی های بزرگی که به دیتا سنترهای بزرگی نیاز دارند مشتری اصلی این هاردها می باشند.

بسیاری از این کمپانی ها از هارد هایی با تکنولوژی SMR یا Shingled Magnetic Recording استفاده کردند. در این تکنولوژی در روند ذخیره سازی اطلاعات بر روی شیارهای روی پلتر هارد، اطلاعات بر روی شیارهای کنار هم تا اندازه ممکن هم پوشانی میشود. اولین بار در سال ۲۰۱۳ کمپانی سیگیت با استفاده از این روش توانست فضای ذخیره سازی را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. اما نکته قابل توجه این است که استفاده از این روش ذخیره سازی، ریسک از دست رفتن اطلاعات را بیشتر میکند و در مقایسه با تکنولوژی PMR که در آخرین ویدئوی آماده شده با عنوان “هارد دیسک چگونه کار میکند؟” درباره آن بیشتر توضیح داده ایم ، کمتر قابل اطمینان است.

حال کمپانی سیگیت با معرفی هارد جدید ۱۴ ترابایتی خود که برای تابستان ۲۰۱۸ میلادی آن را به کمپانی های بزرگی چون Baidu چینی پیش فروش کرده است، خود را برای رویارویی و رقابت با هارد ۱۴ ترابایتی توشیبا MG07ACA که در نیمه دوم امسال به بازار می آید آماده کرده است. هر دوی این هاردها نسبت به هارد ۱۴ ترابایتی تولیدی کمپانی HGST مزیت استفاده از تکنولوژی PMR را دارا میباشند.

قبل از این کمپانی سیگیت اعلام کرده بود که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی با استفاده از تکنولوژی HAMR هاردی ۲۰ ترابایتی روانه بازار خواهد کرد. در این میان کمپانی وسترن دیجیتال با رونمایی از آخرین تکنولوژی خود که MAMR نام دارد به زودی هاردی ۴۰ ترابایتی تولید خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تکنولوژی ها به مقاله “آخرین تکنولوژی های ذخیره سازی اطلاعات روی هارد” مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
درخواست پشتیبانی

درخواست کمک